Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej nr 4 im. Adama Mickiewicza w Lesznie: sp4.leszno.pl
Data publikacji strony internetowej: 1 września 2018 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 31 marca 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Większość podstron serwisu spełnia wymagania WCAG, niektóre treści mają niewłaściwy kontrast i obrazki nie mają tekstu alternatywnego. Umieszczone filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i nie są tłumaczone na język migowy. Zmiany będą stopniowo dodawane do serwisu.
Strona nie zawiera formularza kontaktowego. Można skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub telefonując. Dane teleadresowe umieszczone są na dole strony.
Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza nadmierne obciążenie dla podmiotu.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono: 31 marca 2025 r.
Oświadczenie sporządzono dnia: 31 marca 2025 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty Klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Pani Wiesława Przybylska. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (65) 527- 00 -11. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: http://www.rpo.gov.pl/
Szkoła posiada cztery wiejścia do bydynku. Wejścia główne do budynku szkoły zaprojektowano od strony południowej. Dwa z wejść znajdują się od strony północnej i prowadzą na boisko szkolne.
Wszystkie dostępne wejścia do budynku dostosowane są dla osób niepełnosprawnych.
Wejścia znajdują się na tym samym poziomie co poziom parkingu, nie ma zatem potrzeby korzystania ze schodów ani podjazdów. Wejściami tymi wchodzą uczniowie, pracownicy szkoły, goście oraz inni korzystający z usług szkoły.
Zdjęcie wejścia A od strony ulicy Henrykowskiej (wejście - hala sportowa)
Zdjęcie wejścia B od strony ulicy Henrykowskiej
Zdjęcie wejść do budynku od strony boiska szkolnego
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Szkoła Podstawowa nr 4 w Lesznie składa się z parteru i piętra. Wyposażona jest w windę, która umożliwia osobom ze szczególnymi potrzebami dotarcie na pierwsze piętro głównego budynku. Winda jest umieszczona w pobliżu klatki schodowej.
Hala gimnastyczna znajduje się na parterze i jest dostępna dla każdego.
W budynku hali na pierwszym piętrze znajdują się pomieszczenia (salka gimnastyczna, siłownia), do których dostęp jest możliwy dla osób poruszającyh się na wózku inwalidzkim za pomocą platformy schodowej. Winda i platforma schodowa spełniają wszystkie wymagania i posiadają atesty. Są na bieżaco sprawdzane i konserwowane.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce takie znajduje się na parkingu przed budynkiem szkoły i jest specjalnie oznakowane. W razie potrzeby osoba niepełnosprawna może po wcześniejszym poinformowaniu podjechać bezpośrednio pod drzwi wejściowe do szkoły.
W szkole i w części hali gimnastycznej znajdują się toalety dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
Inne informacje w tym: o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Osoba niewidoma ma prawo przebywać na terenie szkoły w towarzystwie psa asystującego i psa przewodnika.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego. W budynku nie ma pętli indukcyjnych.